6 ігор для всього класу з набором LEGO «6 цеглинок»
Продовжємо публікацію ігор з LEGO, які роблять для дитини будь-яке завдання (читання, рахування, письмо, ознайомлення з навколишнім світом) цікавим та трішки казковим. Сьогодні – про те, як набор “Шість цеглинок” можна використати для роботи з усім класом.
Шість ігор для групової роботи:
1. Умілі рибалки
Час виконання:
Діти вчаться:
Працювати в команді, вирішувати проблемні питання, мислити критично, логічно обґрунтовувати свою точку зор
Основні завдання:
Кожній з шести цеглинок присвоюється відповідна буква і цифра (кожна цифра — відповідь на математичний вираз, кожна буква – частина зашифрованого слова).
Дітям пропонується розв’язати вирази. Наприклад, жовта цеглинка + зелена цеглинка; червона цеглинка + блакитна цеглинка тощо. Отримані відповіді діти співвідносять з кольором цеглинки і дізнаються букву.
З отриманих букв скласти слово.
Варіант: Рибалка та рибка
Час виконання:
Діти вчаться:
Діти у групах будують не тільки вудочку, а й рибку, яка на неї має впійматися.
Запитання до дітей:
• У якої групи впіймалася найважча рибка? Як це визначити?
• Які історії чи казки про рибку ви можете пригадати?
2. Однакові-різні
Час виконання:
Діти вчаться:
Співпрацювати в команді, бути ініціативними, бути уважними і не відволікатися.
Основні завдання:
1. Діти об’єднуються у групи по 6-8 осіб.
2. Кожна дитина зі своїх цеглинок будує будь-які фігурки, але при цьому група має домовитись, щоб дві фігурки були однакові.
3. Коли всі фігурки побудовані, команда виставляє їх на одній площині та пропонує іншій команді знайти однакові фігурки.
Запитання до дітей:
• Як визначити чи однакові фігурки?
• Що було цікавого у цьому завданні? Що було складно? І в чому виникли труднощі?
• Чи є серед побудованих фігур ті, які відрізняються розташуванням однієї цеглинки; у яких нижні дві цеглинки однакового кольору; у яких верхні цеглинки однакові?
Варіант: Чого не вистачає?
Час виконання:
Основні завдання:
Педагог у одній з фігур забирає одну цеглинку та пропонує відгадати, якої саме цеглинки не вистачає.
Запитання до дітей:
• Як ви дізналися, що саме цієї цеглинки не вистачає?
• А які ще завдання можете запропонувати ви?
3. Домовляємося, міняємо, збираємо
Час виконання:
Діти вчаться:
Асоціативно мислити, комунікувати один з одним, вирізняти головне, домовлятися
Основні завдання:
Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного уподобаного кольору при цьому вони мають рухатись по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.
Запитання до дітей:
• Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?
• Як вам вдалося зібрати цеглинки свого кольору?
• Що було найскладнішим/ найцікавішим/ найнесподіванішим?
Варіант: Комерсанти
Час виконання:
Діти вчаться:
домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації
Основні завдання:
Діти об’єднуються в групи/ команди за кольорами цеглинок.Педагог пропонує дітям уявити себе виробниками певного товару відповідно до теми (овочі, фрукти, коштовне каміння, одяг тощо) та спільно в команді побудувати товар, який вони продають. Дітям пропонується створити рекламу власного товару і розказати про нього так, щоб інші команди захотіли його придбати.
4. Кольорові завдання
Час виконання:
Діти вчаться:
Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними
Основні завдання:
1. Діти обирають двох ведучих, один з яких повертається спиною до інших гравців, а другий – обличчям.
2. Кожен гравець бере собі одну цеглинку будь-якого кольору.
3. Ведучий, який стоїть обличчям до гравців, бере усі шість цеглинок та, показуючи по одній гравцям, запитує у другого ведучого: «Що зробити цьому кольору?» (присісти/пострибати/заспівати/ розповісти вірш).
4. Коли усі кольори отримали завдання, обидва ведучі повертаються до гравців та по черзі піднімають один з шести кольорів, а учасники, які мають такий колір, виконують завдання.
Запитання до дітей:
• Яке завдання отримала зелена/ жовта/червона цеглинка?
• Який колір виконував присідання/ підскоки/співав пісню?
• Яке завдання виконувала найбільша кількість гравців?
• Які ще завдання ви можете запропонувати?Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними
Варіант: Кольорові фанти
Час виконання:
Як грати:
Діти та педагог разом розподіляють завдання для кожного кольору: жовті – розповідають вірш, червоні – записують п’ять прикметників, сині – розв’язують приклади тощо.
Кожен гравець бере собі одну цеглинку з чарівного мішечка.
Коли усі кольори отримали завдання, розпочинається відлік часу на їх виконання (3-5 хв).
Основні завдання:
Яке завдання було виконано найшвидше? Чому?
Які ще завдання ви можете запропонувати?
Запитання до дітей:
• Який матеріал має властивість триматись на воді? Чому?
• Який матеріал тоне у воді? Чому?
• Чи вдалося вам створити модель корабля, яка тримається на воді/яка занурюється у воду з першого разу?
• Яка особливість моделі корабля, що тримається на воді/занурюється у воду?
• Який водний та підводний транспорт можна збудувати з цеглинок?
5. Суднобудівельники
Час виконання:
Діти вчаться:
Логічно мислити, використовувати на практиці набуті знання про фізичні властивості матеріалу, працювати самостійно і в команді, досліджувати і робити висновки.
Основні завдання:
1. Педагог пропонує дітям дослідити презентаційний метеріал (каміння, папір, тканина, вата, квасоля тощо) на вагу та здатність триматись на воді.
2. Педагог пропонує дітям створити з шести цеглинок модель корабля, який тримається на воді/який занурюється у воду.
3. Педагог пропонує дітям випробувати створені моделі.
Запитання до дітей:
• Як вдалося створити таку істоту?
• Що було найважчим?
• Що ще можна створити в парі?
Варіант: Суднобудівельні заводи
Час виконання:
Основні завдання:
Дітям пропонують об`єднатися в команди («суднобудівельні заводи») і створити свої кораблі/підводні човни.
Перевірити їх в ємності з водою, презентувати свою модель.
Запропонувати випробувати кораблі вантажем (камінці, ґудзики тощо).
6. Лабораторія дивовижних досліджень «Виверження вулкану»
Час виконання:
Діти вчаться:
Спостерігати, аналізувати, робити висновки, працювати в команді, творчо підходити до вирішення проблемних завдань, приймати рішення, обґрунтовувати свою думку, проявляти ініціативність, співпрацювати з однолітками.
Основні завдання:
1. Діти переглядають фото- або відео-презентацію «Вулкани».
2. Педагог знайомить дітей з будовою вулкану:
— Канал, по якому магма підіймається на поверхню — жерло
— Магма — розплавлена маса високої температури, що виникає в глибині земної кори, а після виверження на її поверхню застигає, утворюючи деякі гірські породи
— Магма, що вивержена на поверхню — лава
— Отвір, через який виливається лава — кратер
— Гора, що утворюється з вивержених речовин, — конус
3. Педагог пропонує дітям згадати назви вулканів, які вони чули.
4. Діти в групах будують з цеглинок конус для вулкану, залишаючи отвір-жерло для лави.
5. Демонстрація досліду «Вулкан»: для приготування лави в отвір-жерло насипається сода і барвник, потім додається кілька ложок засобу для миття посуду, потім обережно додається лимонна кислота і «вулкан» починає вивергати мильну «лаву».
Запитання до дітей:
• Чи знаєте ви щось про вулкани?
• Назви яких вулканів ви чули?
• Як ви думаєте скільки вулканів існує на Землі?
• Що стало для вас сюрпризом?
• Як ви думаєте, з чого ще можна створити модель вулкана?
• Чи знаєте ви як називається найбільший діючий вулкан?
Коментарі
Дописати коментар